Saturday, 16 April 2011

nugget buatan sendiri..

Malam ni rasa cam malas nak mkn nasi. tanya hubby pun hubby ckp camtu jgk. bla tengok buku resepi, nugget lah yang menjadi pilihan. simple je buat dia..kat bawah ni, ada pic utk tatapan..


Monday, 11 April 2011

mee udang

Hari Sabtu hubby beli udang..so tghari tu cuma goreng rempah je, mcm yg selalu buat.Janji ngan hubby nak buat mee udang hari Ahad tu, tp biasalah mcm2 menu dalam kepala. Last2 buat gulai udang je Ahad tu. Hari ni tetiba rajin pulak, memandangkan petang takder apa2 aktiviti sekolah. So, buatlah mee udang. Sebelum ni tak pernah buat pun, cari2 dlm tenet je, ambik yg paling simple..hehe. kat bawah ni ada gambarnya..

Mee udang buatan sendiri..

aksesorinya yang ala kadar saje..

Saturday, 2 April 2011

MTQ Peringkat Daerah, Mukah

Alhamdulillah, Rabu 30.4.2011 berakhirlah pertandingan MTQ atau Majlis Tadarus al-Quran peringkat Daerah. Antara kategori yang dipertandingkan adalah: Tilawah al-Quran, Hafazan, dan Bercerita Kisah-Kisah al-Quran. Juga Festival Nasyid. Tapi sekolah kami tak hantar pun nasyid, coz tak sempat masa nak latih murid. Kat bawah ni ada pic diaorang, Aidil, Aina (Tilawah), Ikhwan, Khamisah (Hafazan), Solehin, Izzawati (Bercerita Kisah Nabi)..jom tengok gelagat diaorang..

Bergambar selepas majlis penutupan..

Adik Izzawati berjaya mendapat tempat pertama dalam pertandingan bercerita Kisah-kisah Nabi kategori perempuan

Adik Solehin berjaya mendapat tempat ke-3 dalam pertandingan Bercerita Kisah-kisah Nabi kategori lelaki

Adik Aina berjaya mendapat tempat ke-3 dalam pertandingan Tilawah al-Quran.Tahniah

Persembahan adik Solehin

persembahan dari adik Nur Izzawati
wajah sebelum bertanding


Related Posts with Thumbnails