Friday, 29 January 2010



Inilah Twin Otter yang menjadi pengangkutan udara dari satu2 kawasan ke kawasan yang lain di pedalaman sarawak. ia boleh muat kira2 12 ke 15 orang penumpang la. biasanya kami naik twin otter ni, bila nak g kuching je. ia menghubungkan bandar2 besar macam miri dan kuching. kalau ke kuching ambik masa 1 jam jer. tapi kalau naik bas ambik masa dalam 10 jam dari sibu.tambang pulak dari mukah ke kuching rm 98..nak naik tu dia timbang dulu barang sekali ngan orang, sebab dia tak boleh lebih muatan. mula2 naik tu gayat jugak. sebab bila dia langgar awan tu, kita dapat rasa la gegaran kecil dan sedikit bergerak tu..gerun jugak la. tapi bila dah biasa ok je. atas tu plak boleh nampak drebar sebab kecik je.rasanya lebih sempit dari bas mini kot.Tapi naik ni boleh dikatakan pengalaman yang berharga jugakla..ok tu jer

No comments:

Related Posts with Thumbnails